
BULER I BILEN?
FRYGT EJ!
De fleste har vist hørt historier om vilde efterregninger, når en leasingbil bliver afleveret tilbage. Ofte fra nogen, der kender en, der kender en… Men når du abonnerer på en bil hos :Dribe skal du kunne bruge bilen som din egen – uden at skulle frygte for ubehagelige overraskelser, når du afleverer bilen.
Derfor finder du en ”Damage Assessor” i din :Dribe-bil. Damage Assessor’en er dit redskab til at tjekke om en skade hører under fair wear and tear (også kaldet en bilkabule).
Vi gi’r de tre første Bilka-buler
Bliv introduceret til dit nye redskab her:

Se med, når Martin tager dig med på en gennemgang af en bil
Martin er mand for at tjekke bilerne efter, så de er helt klar til at komme ud at køre igen.
Det kan være noget af en jungle af finde ud af, hvordan vi vurderer eventuelle skader, så i videoen nedenfor kan du se, hvordan processen forløber.
“Altså, det skal være sådan, at kunderne skal have lov til at bruge den (bilen) som en brugsgenstand”
Ledsaget gennemgang: Vær med, når Martin gennemgår din bil
Første gang du afleverer din bil kan det være rart med den ekstra vished, om hvordan vi gennemgår din bil. Derfor kan du booke tid til en ledsaget gennemgang. Så gennemgår Martin bilen sammen med dig.
Vær opmærksom på, at en ledsaget gennemgang kun kan bookes på lokationen i Søborg.
Du kan booke en gennemgang af din bil med Martin. Det gør du gennem Customer Care på nummeret +45 70 23 74 23 Husk at book senest 24 timer inden, du skal aflevere bilen.
Vær opmærksom på et stenslag er fair, hvis det er i lakken, imens stenslag i glas skal repareres. Desuden er det vigtigt at huske, at bilen skal være rengjort inden din ledsaget gennemgang.
Hvis en skade koster penge
Som i eksemplet i videoen herover, er det desværre ikke alle skader, vi kan tilskrive slitage. Her dækker forsikringen selvfølgelig. Du betaler en selvrisiko for skaden medmindre, det koster mindre at udbedre selve skaden. Fx koster en punktering mindre end selvrisikoen. Her betaler du selvfølgelig kun beløbet for punkteringen.
Skader skal altid udbedres inden du returnerer bilen. Præcis som hvis du ejede bilen.
Skader, der skyldes mislighold dækker forsikringen ikke. Fx hvis du har røget i bilen. Ved røg i bilen er vi nødt til at rense bilen og den luftfiltre grundigt. Udgifter hertil sender vi videre til dig som fører af bilen. Du finder oversigten over gebyr ved mislighold her.
Det er dog vigtigt at understrege, at gebyrer og ekstra udgifter i forbindelse med udbedring af skader eller mislighold IKKE er indtægtskilde for :Dribe.
Mangler du et Ride?
Se vores udvalg af Everyday Rides med knappen nedenfor.