BULER I BILEN?
FRYGT EJ!

De fleste har vist hørt historier om vilde efterregninger, når en leasingbil bliver afleveret tilbage. Ofte fra nogen, der kender en, der kender en…  Men når du abonnerer på en bil hos :Dribe skal du kunne bruge bilen som din egen – uden at skulle frygte for ubehagelige overraskelser, når du afleverer bilen.

Derfor finder du en ”Damage Assessor” i din :Dribe-bil.

Vi gi’r de tre første Bilka-buler

Damage Assessor’en er dit redskab til at tjekke om en skade hører under fair wear and tear (også kaldet en bilkabule).

Bliv introduceret til dit nye redskab her:

Brug bilen, det er din!

Der er ikke noget værre end at betale for en bil, som man er bange for at bruge. Derfor har vi lavet denne side, netop for at gøre alt det med skader på bilen let at forstå.

Det er også derfor, at vi har givet dig et redskab, du altid har med dig i bilen, som du kan bruge til at vurdere, om en skade på din bil er indenfor rammerne af vores Fair wear & tear principper.

Fair, wear & tear kort fortalt

I guiden bliver du klogere på:

  • Hvad er acceptabelt og ikke-acceptabelt ift. stand og skader
  • Hvad du skal være opmærksom, når du efterser dit Rides’ eksteriør, interiør og andre dele af bilen
  • Specifikke mål på acceptable og ikke-acceptable skader og stand.
  • Vejledning til priser på skader

Kort fortalt giver guiden dig et overblik over de forventninger, vi har til bilens stand, når du returnerer den.

Se guiden

De første tre fair skrammer er på vores regning

Der er i gennemsnit 1,5 skader pr bil, der kommer ind. Men vi giver de tre første, så du kan føle dig tryg, når du bruger din bil.

Se med, når Martin tager dig med på en gennemgang af en bil

Martin er mand for at tjekke bilerne efter, så de er helt klar til at komme ud at køre igen.

Det kan være noget af en jungle af finde ud af, hvordan vi vurderer eventuelle skader, så i videoen nedenfor kan du se, hvordan processen forløber.

Martin siger:

“Altså, det skal være sådan, at kunderne skal have lov til at bruge den (bilen) som en brugsgenstand”

Ledsaget gennemgang: Vær med, når Martin gennemgår din bil

Første gang du afleverer din bil kan det være rart med den ekstra vished, om hvordan vi gennemgår din bil. Derfor kan du booke tid til en ledsaget gennemgang. Så gennemgår Martin bilen sammen med dig.

Du kan booke en gennemgang af din bil med Martin. Det gør du gennem Customer Care på nummeret +45 70 23 74 23 Husk at book senest 24 timer inden, du skal aflevere bilen.

Vær opmærksom på et stenslag er fair, hvis det er i lakken, imens stenslag i glas skal repareres. Desuden er det vigtigt at huske, at bilen skal være rengjort inden din ledsaget gennemgang.

Hvis en skade koster penge

Som i eksemplet i videoen herover, er det desværre ikke alle skader, vi kan tilskrive slitage. Her dækker forsikringen selvfølgelig. Du betaler en selvrisiko for skaden medmindre, det koster mindre at udbedre selve skaden. Fx koster en punktering mindre end selvrisikoen. Her betaler du selvfølgelig kun beløbet for punkteringen.

Skader skal altid udbedres inden du returnerer bilen. Præcis som hvis du ejede bilen.

Skader, der skyldes mislighold dækker forsikringen ikke. Fx hvis du har røget i bilen. Ved røg i bilen er vi nødt til at rense bilen og den luftfiltre grundigt. Udgifter hertil sender vi videre til dig som fører af bilen. Du finder oversigten over gebyr ved mislighold her.

Det er dog vigtigt at understrege, at gebyrer og ekstra udgifter i forbindelse med udbedring af skader eller mislighold IKKE er indtægtskilde for :Dribe.  

Mangler du et Ride?

Se vores udvalg af Everyday Rides med knappen nedenfor.

What Ride
Is right?