VW ID.3 fik nogle hak i snuden. Men hvor store er de hak egentligt?

Vi har fået flere henvendelser om vores elbil Volkswagen ID.3, efter at en mediehistorie i december satte fokus på, hvordan den første generation ID.3 elbiler havde flere softwarefejl.

Blandt helt nye :Dribere er den skubbet af førstepladsen som den mest bookede bil (mens den stadig er lige så populær hos brugere, der allerede kender :Dribe).

Det synes vi er ærgerligt, fordi…

Spild af god elbil

ID.3’en ER en god bil:

  • Over 400 :Dribere har kørt i en ID.3
  • De giver i snit bilen 7,3 på en skala fra 1-10
  • Den er softwareopdateret, så de store fejl er udbedret. 
  • Den blev trods alt årets bil i 2021

15% rabat og sagens kerne

Derfor syntes vi, det var passende at give en grundig status på sagen med et par udtalelser fra “hovedperson” selv – og i forlængelse efterlyser vi testpersoner, der vil anmelde en ID.3 for os.

Som tak for hjælpen tilbyder vi 15 procent på bilen i testperioden. Se hvordan det fungerer nederst på siden.

Sagens kerne

Kritikken af ID.3 opstod oprindeligt forrige år – tilbage i september 2020, da introduktionsmodellen VW ID.3 1st udkom med flere børnesygdomme og fejl. Det var forståeligt nok ikke tilfredsstillende, og VW var først og fremmest ude og beklage fejlene og behandlede efterfølgende alle sagerne.

Derefter løb de stærk i Volkswagen i udviklingsafdelingen, og det gjorde de længe før mediehistorien dukkede op. Faktisk påbegyndtes produktionen af ID.3 fra slutningen af november 2020 med en nyere version af softwaren, som løste langt størstedelen af udfordringerne med bilerne. På samme måde er alle ID.3 bilerne hos :Dribe med den opdaterede software.

Du kan læse mere om sagen på VWs hjemmeside her.

SANDT ELLER FALSK?
MED VW ID.3

“Havde du fejl, da du ankom til :Dribe tilbage i 2020?”

“Ja, da jeg først mødte :Dribe, havde jeg nogle børnesygdomme, som at jeg ikke ville starte hver gang, min stemmestyring fejlede, og få andre ting. Det var ret pinligt, når jeg og andre ID.3’ere jo skulle vise vejen frem for nye elbiler.
Men vi var også lige kommet til verden og kunne ikke gøre for, vi var født sådan. Heldigvis fik :Dribe hurtigt udskiftet os de første par måneder i 2021, så :Driberne kunne få nogle velfungerende ID.3’ere uden fejl.”

– Volkswagen ID.3

Det nye ved elbiler
En af de store fordele ved elbiler i forhold til traditionelle biler er, at bilerne hele tiden kan videreudvikles, selv når de er leveret og er i brug. Dette er muligt, fordi vi med overgangen til elbiler har fået køretøjer spækket med software, som kan opdateres med trådløse dataoverførsler. Derfor ligger udviklingen af elbiler nærmest i højere grad i softwaren end i de mekaniske dele af bilen.

“Og hvordan går det med sygdommene i dag?”

“Jeg har det ærligt talt rigtig godt i dag, da jeg allerede er softwareopdateret flere gange. VW har reageret på kundernes tilbagemeldinger, og optimeret min software og givet mig nye funktioner, og fjernet mine børnesygdomme og fejl. Jeg føler mig i stødet…, som vi siger.”

– Volkswagen ID.3

Vil du teste ID.3 og prøve det selv?

I løbet af januar 2022 søger vi 5 testpersoner, der vil anmelde en ID.3 for os. Til gengæld tilbyder vi 15 procent rabat på bilens ydelse i en 30 dages testperiode.

  • Giv os din ærlige mening og få 15% i rabat i oplyste periode
  • Du må ikke have kørt ID.3 tidligere end 1.januar 2022
  • Vi vil gerne høre din mening og få flere reelle brugere på banen, så vi kan få et mere nuanceret billede af ID.3 her i kølvandet på medieomtalen.
  • Det eneste vi kræver, er at vi må bruge dine udtalelser samt dit billede i forbindelse med at få flere gode elbiler på vejene via vores kommunikation og markedsføringskanaler.
  • Du bestemmer selv, om du har lyst til at medvirke via tekst, billede eller video, eller alle tre formater. 

Kontakt os på social@dribe.dk, hvis du er interesseret.

Fælles for ID.3-varianterne

Læs mere om performance, ladetid og rummelighed, udstyr og sikkerhedsudstyr på siden her, hvor vi fortæller alt om ID.3 hos :Dribe.

Udgivet i Bilanmeldelser, Nyheder

SE VORES LOKATIONER HE