Dribe Concierge Service:
70 23 74 23 og info@dribe.dk

Skade og stenslag. Kontakt Codan:
33 55 30 08

Vejhjælp i DK og udland. Kontakt bilmærkernes mobilitetsservice:
Audi:                                    80 20 30 60
Porsche:                              80 20 09 11
Skoda:                                 70 20 70 78
SEAT:                                   70 20 18 58
Volkswagen personbil:     80 20 30 50
Volkswagen varebil:          80 20 30 80

Vejhjælp i udlandet, hvis bilmærkernes mobilitetsgaranti ikke dækker:
SOS:                                     70 10 50 52

Medlemskab.

Hvordan bliver jeg medlem?

Det eneste, du skal gøre, er at downloade Dribe appen i App Store eller Google Play og oprette dig som medlem.

Hvad dækker medlemskabet på 499 kr. per 30 dage?
  • Adgang til Dribes Garage.
  • Friheden til at skifte Ride, når behovet ændrer sig.
  • Adgang til Dribes loyalitetsprogram, hvor du optjener loyalitetspoint fra den dag, du bliver medlem. Herefter hver 30. dag, samt en årlig bonus. Du kan bruge dine loyalitetspoint som betaling af Special Rides, og samtidig kvalificerer dine point dig til Dribes loyalitetsniveauer.
  • 3.000 bonuskilometer om året (360 dage) på dit Everyday Ride, som du fx. kan bruge i ferieperioden, hvis du har brug for at køre lidt ekstra.
Hvad kræves for at blive medlem?

Du kan blive Dribe medlem, hvis du:

  • er fyldt 26 år.
  • har dansk adresse, som ikke er adressebeskyttet.
  • har 3 års dokumenteret skadefri kørsel. På foranlangende kan Dribe bede om dokumentation på medlem og co-driver(e).
  • ikke er registreret i RKI.
  • har et gyldigt dansk B kørekort (i kreditkortstørrelse).
  • har NemID.
  • har et kreditkort (MasterCard eller Visakort).

 

Læs mere om fornyelse af kørekort her

Hvordan betaler jeg?

Du betaler med et af følgende kreditkort: MasterCard eller Visakort (ikke et debitkort).

OBS: Du skal være opmærksom på, at der kan være en beløbsgrænse på dit kreditkort. Beløbsgrænsen afhænger af din individuelle aftale med din kortudsteder. De fleste har en beløbsgrænse på 25.000 kr. per løbende 30 dage.

Hvornår betaler jeg?

Vi trækker det fulde beløb for 30 dages medlemskab i det øjeblik, du registrerer dig som medlem.

Hvor kan jeg se, hvor meget jeg har betalt?

Du får tilsendt en faktura på din mail, hver gang vi trækker et beløb.

Hvad er bindingsperioden på medlemskabet?

Bindingsperioden på dit medlemskab er 6 medlemsperioder (á 30 dage) svarende til 180 dage. Opsigelse kan ske med virkning efter den 6. medlemsperiode. Opsigelse har dog kun virkning, når alle dine Dribe Rides er afleveret, og du ikke længere har nogle aktive bookninger.

 

Kan jeg pause mit medlemskab?

Du har ikke mulighed for at pause dit medlemskab.

Hvordan opsiger jeg mit medlemskab?

Ønsker du at opsige dit medlemskab, skal du sende en e-mail til info@dribe.dk eller kontakte vores Concierge Service på 70 23 74 23.

Everyday Ride.

Hvad er et Everyday Ride?

Med et Dribe medlemskab får du adgang til at abonnere på din faste hverdagsbil. Det kalder vi for dit “Everyday Ride”. Du har det i minimum 30 dage og kan køre i det, så længe du vil. Samtidig optjener du point på dit Everyday Ride, som du så kan bruge på at leje et Special Ride.

Hvad dækker min 30 dages betaling til Everyday Ride?
  • Forsikring inkl. glasskadedækning
  • Service- og reparationsaftale
  • 1.800 kilometer om måneden (afregnes pr. måned)
  • Sommer- og vinterdæk inkl. dækskifte og -opbevaring
  • Grøn ejerafgift
  • Vejhjælp
  • Loyalitetspoint
Hvilke biler kan jeg bestille?

I Dribe appen eller på Dribe.dk, kan du få det fulde overblik over, hvilke biler vi har netop nu. Du kan også tilmelde dig Dribes nyhedsbrev og få besked, så snart vi får nye biler ind.

Hvordan bestiller jeg et Everyday Ride?

Du bestiller dit Everyday Ride i Dribe appen. Det er meget enkelt. Du downloader appen og vælger den bil, der passer dig. Når du bestiller din bil, opretter du dig samtidig som medlem – hvis du ikke allerede er det.

Hvad koster det at abonnere et Everyday Ride?

Du kan i Dribe appen se prisen på netop den bil, du ønsker at bestille. Alle de viste priser er per 30 dage og inkluderer alt – undtagen brændstof.

Hvordan betaler jeg for mit Everyday Ride?

Vi bruger blot dit tidligere registrerede kreditkort, når du bestiller et Everyday Ride.

OBS: Du skal være opmærksom på, at der kan være en beløbsgrænse på dit kreditkort. Beløbsgrænsen afhænger af din individuelle aftale med din kortudsteder. De fleste har en beløbsgrænse på 25.000 kr. per løbende 30 dage.

Hvornår betaler jeg?

Vi trækker 30 dages leje den dag, du har valgt som afhentningsdato ved bestilling. Ved bestillingen reserverer vi 25 % af de 30 dages leje som sikkerhed. 7 dage før afhentningsdatoen reserverer vi de resterende 75 % som sikkerhed. Vi trækker først beløbet fra din konto på afhentningsdatoen.

Vi vil 7 dage før betaling for næste måned reservere beløbet på dit kreditkort for den næste periode (30 dage).

Hvor mange kilometer har jeg med i aftalen?

Du har 1.800 kilometer om måneden, som afregnes pr. måned.

Som en del af dit medlemskab får du årligt 3.000 ekstra kilometer på dit Everyday Ride. Hvis du en måned kører over 1.800 kilometer, hvis du fx. tager bilen på ferie, så trækker vi automatisk de overkørte kilometer fra din årlige pulje på 3.000 kilometer.

Eksempel
Hvis du en måned kører 2.000 km, vil Dribe automatisk trække 200 kilometer fra din årlige pulje på 3.000 ekstra kilometer. Din samlet pulje bliver således nedjusteret til 2.800 km. Din saldo af ekstra kilometer kan du se i appen.

Hvad koster ekstra kilometer?

Prisen på overkørte kilometer varierer alt efter biltype. Du kan se prisen ved bestilling og i din aftale.

Hvornår opgøres mit kilometerforbrug?

Dit kilometerforbrug opgøres løbende. Du bliver først opkrævet din pris per overkørte kilometer, når du har brugt din pulje på 3.000 ekstra kilometer per år.

Kan jeg have flere Everyday Rides på samme tid?

Nej, du kan kun have et Everyday Ride ad gangen.

Ønsker du et nyt Everyday Ride, skal du blot foretage en ny bestilling og sørge for at aflevere det gamle inden eller samtidig med afhentning af den nye bil.

Hvornår kan jeg udskifte eller aflevere et Everyday Ride?

Du kan udskifte dit Everyday Ride når som helst. Du skal dog minimum betale for de første 30 dage. Efter de 30 dage vil du få en refundering af eventuel overskydende forudbetaling.

Eksempel
Hvis du afleverer dit Everyday Ride efter 45 dage, vil du blive refunderet 15 dage. Refunderingen håndteres senest tre hverdage efter, du har afleveret bilen.

Hvor nye er bilerne?

Bilerne er nyere. Vi udskifter typisk bilerne efter 12-18 måneder alt efter bilens stand og kilometer.

Kan jeg afbestille min ordre på et Everyday Ride, inden jeg har hentet den?

Ja, du kan afbestille din ordre på et hvilket som helst tidspunkt via appen. Når du afbestiller, skal du betale 25 % af den samlede bindingsperiodes pris (30 dage). Dribe reserverer beløbet på dit kreditkort, når du foretager din booking.

Hvor lang tid kan jeg køre i bilen?

Du bestemmer selv, hvornår du ønsker at aflevere dit Everyday Ride. Vi forbeholder os dog retten til at skifte bilen for at sikre, at vi har de mest driftssikre biler i garagen. Dribe vil typisk sælge bilen efter 12-18 måneder.

Se mere under afsnittet ”Aflevering af bil”.

Hvor kan jeg se hvor meget, jeg har betalt?

Du får tilsendt en faktura på din mail, hver gang vi trækker et beløb.

Special Ride.

Hvad er et Special Ride?

Med et Dribe medlemskab får du adgang til Special Rides, som er et supplement til din hverdagsbil. Et Special Ride kan du leje på dagsbasis til mere specielle behov, fx en sportsvogn til gallamiddagen, en flyttebil eller en 7-personers, når miniputterne skal til fodboldstævne.

Hvad dækker betaling af Special Ride?
  • Forsikring inkl. glasskadedækning
  • Service- og reparationsaftale
  • Vejhjælp
  • X-antal km. per dag afhængig af biltype
  • Sommer- og vinterdæk
  • Grøn ejerafgift
Hvordan bestiller jeg et Special Ride?

Du bestiller dit Special Ride i Dribe appen. Det er meget enkelt. Du downloader appen og vælger den bil, der passer dig. Når du bestiller din bil, opretter du dig samtidig som medlem – hvis du ikke allerede er det.

Hvad koster det at leje et Special Ride?

Du kan i Dribe appen se prisen på netop den bil, du ønsker at bestille. Alle de viste priser er per dag.

Hvordan betaler jeg?

Du betaler med dit registrerede kreditkort. I fremtiden kan du også betale med dine optjente loyalitetspoint, når du bestiller et Special Ride.

Bemærk, du skal have optjent point nok til at kunne betale det fulde beløb med loyalitetspoint, når betaling med point er muligt.

OBS: Du skal være opmærksom på, at der kan være en beløbsgrænse på dit kreditkort. Beløbsgrænsen afhænger af din individuelle aftale med din kortudsteder. De fleste har en beløbsgrænse på 25.000 kr. per løbende 30 dage.

Hvornår betaler jeg?

Du betaler det fulde beløb, når du booker et Special Ride.

Hvor mange kilometer har jeg med i aftalen?

Antallet af kilometer afhænger af biltypen. Du kan se antallet af inkluderede kilometer, når du booker dit Special Ride og i din aftale.

Hvad koster ekstra kilometer?

Prisen på overkørte kilometer varierer alt efter biltype, du kan se prisen ved bestilling eller i din aftale.

Hvor lang tid kan jeg have et Special Ride?

Du bestiller dit Special Ride i en tidsbegrænset periode. Det betyder, at du ved bestillingen skal tage stilling til, hvornår du ønsker at afhente bilen, og hvornår du ønsker at aflevere den.

Hvor kan jeg se, hvor meget jeg har betalt?

Du får tilsendt en faktura på din mail, hver gang vi trækker et beløb.

Kan jeg afbestille et Special Ride?

Ja, du kan afbestille dit Special Ride på et hvilket som helst tidspunkt via appen. Du har også mulighed for at aflevere bilen tilbage før udløb. Dog vil Dribe i begge tilfælde fastholde opkrævningen for hele den bestilte periode.

Afhentning af bil / Pick up.

Hvornår kan jeg afhente min bil?

Du kan hente dit Ride alle hverdage fra kl. 9:00 – 18:00 og weekender og helligdage fra kl. 10-15.

Kan jeg få leveret bilen til min adresse?

Desværre kan vi endnu ikke tilbyde at levere bilen på din adresse. Vi arbejder på sagen.

Hvor skal jeg afhente bilen?

Du kan se, hvilken adresse bilen kan afhentes fra, når du bestiller den.

Hvordan afhenter jeg bilen?
  1. Du får en sms dagen før pick up datoen med praktisk information om, hvor du kan hente bilen.
  2. Når du står ved bilen, åbner du appen og klikker på ”pick up” og indtaster din personlige 4-cifrede pinkode. Herefter låser bilen op automatisk. Skulle du mod forventning opleve, at bilen ikke blive låst op, bedes du kontakte Concierge Service på tlf. 70 23 74 23, som vil kunne hjælpe dig.
  3. Bekræft i appen, at der ligger to fysiske nøgler i bilens handskerum, og at bilens stand er som beskrevet.
  4. Bilen bliver aktiveret, og du kan nu sætte nøglen i bilen og køre af sted.

Aflevering af bil / Drop off.

Hvor og hvornår skal jeg aflevere min bil?

Everyday Rides:
Du kan  aflevere dit Ride alle hverdage fra kl. 9:00 – 18:00 og weekender og helligdage fra kl. 10-15.

Special Rides:
Special Rides skal afleveres på Dribes adresse inden kl. 09:00 dagen efter dropoff-datoen (afleveringsdagen), som du angav, da du bookede bilen.

Hvordan afleverer jeg min bil?
  1. Parker bilen på Dribe’s lokation.
  2. Åbn Dribe appen.
  3. Start drop off under “Din garage / Aktive Rides” og tryk på “Start drop off”.
  4. Tast din 4 cifrede Dribe pinkode.
  5. Tillad adgang til din geografiske position.
  6. Udfyld tjeklisten, hvor du bl.a. bekræfter, at du har lukket vinduerne, fjernet personlige ejendele og lagt nøglerne i handskerummet.
  7. Til slut låser dit Ride fra centralt hold.
  8. Aftalen afsluttes, og du modtager en faktura med slutopgørelsen.
Hvad skal jeg huske, når jeg afleverer bilen?
  • Begge nøgler lægges i handskerummet*.
  • Bilen skal afleveres med fuld tank*.
  • Dit Everyday Ride skal være rengjort (udvendig vask, indvendig støvsugning og overfladerengøring)*.
  • Servicehæftet skal ligge i handskerummet, hvis bilen er udleveret med et.
  • Husk at anmelde eventuelle skader til Codan Forsikring på tlf. 33 55 30 08, inden du afleverer bilen.
  • Husk at afmelde din p-licens, da en p-licens er bundet til bilens registreringsnummer.
  • Husk at fjerne alle dine personlige ejendele som barnestole, pc, solbriller og lignende.
  • Vinduer og eventuelt soltag skal lukkes.

* Ellers vil du blive opkrævet et gebyr.

 

Selvbetjening i appen.

Hvad kan man i appen?
  • Oprette dig som medlem – du skal bruge dit kørekort, NemID og kreditkort.
  • Se alle bilerne i Garagen.
  • Booke og betale.
  • Foretage et pick up af en bil. Dvs. du åbner bilen med appen, når du henter den hos Dribe.
  • Aflevere bilen / drop off.
  • Tilføje og fjerne co-drivers.
  • Ændre betalingskort.
  • Finde din lejeaftale og de øvrige juridiske dokumenter.
  • Se dine optjente point i Dribers Club.
  • Se detaljer på din bil.
  • Se hvor mange bonuskilometer, du har tilbage.
Hvordan opdaterer jeg min personlige profil?

Telefonnummer og e-mail:
Kan rettes i appen under ”profil”

Adresse:
Vi er hele tiden opdateret om din adresse, da vi får besked, når du flytter. Derfor skal du ikke foretage dig noget i denne forbindelse.

Kreditkort:
Har du skiftet kort, skal du gå ind i din profil i appen og tilrette betalingskortet, således Dribe altid har det gyldige kort i systemet.

Hvad gør jeg hvis jeg mister min telefon?
Hvis du mister din telefon, skal du blot på ny downloade Dribes app fra App Store eller Google Play, logge ind med dit tidligere brugernavn og kodeord.

Vi anbefaler, at du sørger for at skifte koden, samt husker at opdatere din profil med dit nye telefonnummer.

Hvad gør jeg, hvis appen ikke virker?

Prøv at slette appen og downloade den igen enten fra App Store eller Google Play.

Hvilke notifikationer giver appen mig?

I appen vil du kunne forvente at få beskeder af denne type:

  • Hvor og hvornår du kan hente bilen og skal aflevere den.
  • Bekræftelse på, at du har afleveret bilen, afbestilt bilen og lignende.
  • Dit oploadede kørekort eller Visa-/kreditkort er ved at udløbe.
  • Når du stiger eller falder i loyalitetsniveau.
  • Når det er tid til dækskifte.
  • Når dit Everyday Ride skal til service.

Brug af bilen.

Må jeg ryge i bilen?

Nej, det er ikke tilladt at ryge i Dribes biler.

Må jeg have dyr i bilen?

Nej, det er ikke tilladt at have dyr i bilen. Vi arbejder på at give mulighed for dette på et senere tidspunkt.

Må jeg montere ekstraudstyr på bilen?

Du må gerne montere ekstraudstyr på bilen, dog skal du være opmærksom på, at bilen ved aflevering skal bringes tilbage til oprindelig stand.

Må jeg køre i udlandet?

Ja, du må gerne køre i udlandet med din Dribe bil. Det er dog ikke tilladt at køre i: Albanien, Armenien, Azerbaijan, Belarus, Bosnien, Bulgarien, Cypern, Estland, Georgien, Grækenland, Kazakhstan, Kosovo, Kroatien, Letland, Litauen, Malta, Makadonien, Moldova, Montenegro, Polen, Rumænien, Rusland, Serbien, Slovakiet, Slovenien, Tjekkiet, Tyrkiet, Ukraine og Ungarn. Forsikringen dækker ikke i disse lande.

Huskeliste til kørsel i udlandet

Forbered dig bedst muligt til kørsel i udlandet med dit Ride fra Dribe. Husk følgende:

  • Motorvejsmærkater – kan købes hos FDM.
  • Din lejeaftale – find den i appen.
  • Gem telefonnummeret til dit bilmærkes mobilitetsgaranti, som kan hjælpe dig i tilfælde af uheld eller nedbrud i udlandet:
  • Download SOS appen.
    Hvis mobilitetsgarantien ikke dækker i udlandet, skal du kontakte SOS, hvis du kommer ud for et uheld, bliver syg eller får problemer med bilen i udlandet. Gem telefonnummeret til SOS (70 10 50 52) på din mobiltelefon og downloader SOS-appen, så SOS kan lokalisere, hvor du befinder dig. Download appen og få mere at vide om SOS:

 

  • Advarselstrekanten er lovpligtig i en mange lande. Der bør allerede ligge en i din bil. Hvis ikke kontakt Dribe på info@dribe.dk eller 70 23 74 23
  • Førstehjælpskassen er lovpligtigt i mange lande.
  • Sikkerhedsveste til alle passagerer er lovpligtigt i mange lande. Du kan købe sikkerhedsveste i byggemarkeder og hos bilforhandlere
  • Det blå sygesikringskort: Det gule sygesikringskort gælder ikke længere i udlandet. Derfor skal du medbringe det blå sygesikringskort, som dækker i EU-, EØS-lande og Schweiz. Sådan bestiller du det blå sygesikringskort.
  • Pak bilen med omtanke og undgå løs bagage, som kan være til fare for passagerer
  • Tilpas dæktrykket efter mængden af bagage

 

Specielt til vinterferien

Må bilen benyttes af venner og familie?

Ja, venner og familie må gerne køre bilen lejlighedsvis. Dog skal føreren være mindst 26 år, have dansk bopæl, have kørt skadefrit i mindst 3 år og have et gyldigt dansk B kørekort (i kreditkortstørrelse), som skal uploades i Dribe appen.

Det er dit ansvar, at scanne en ekstra chaufførs kørekort i appen, så I er dækket af forsikringen i tilfælde af uheld. Når du gør dette, bliver lejeaftalen automatisk opdateret, og vedkommende vil fremgå som bruger af bilen.

Hvis man bliver stoppet af politiet, skal man til enhver tid kunne fremvise en gyldig lejeaftale med eventuel ekstra chauffør. Den gældende lejeaftale finder du i Dribe appen. Hvis du har lånt bilen ud, skal du enten printe lejeaftalen og lægge den i bilen, eller du kan sende den pr. e-mail til den ekstra chauffør, som så kan fremvise den digitalt til politiet.

 

Må jeg bruge bilen til erhvervskørsel/udlejning?

Nej, bilen må ikke bruges til erhvervskørsel såsom taxa, udlejning, udbringning, levering etc.

P-licens

Hvis du bor i et betalingsområde, kan du ansøge om en beboerlicens. Når du henter dit Everyday Ride får du en lejeaftale på bilen. Denne skal du uploade, når du ansøger om en beboerlicens.  

 

Ansøg beboerlicens her:

København

Frederiksberg

Aarhus

Aalborg

OBS. Det er dit ansvar at afmelde p-licensen, når du afleverer bilen retur til Dribe. En p-licens er bundet til bilens registreringsnummer. Så hvis du skal have et nyt Everyday Ride, skal du ligeledes huske at ansøge om en beboerlicens igen.

 

Hvad med p-afgifter/fartbøder?

Enhver form for bøde er ikke inkluderet i aftalen, og du vil blive opkrævet disse via dit kreditkort.

Hvilke gebyrer har Dribe?
Hvis… Pris
Dit Everyday Ride ikke afleveres nyvasket og rengjort indvendigt 499 kr.
Bilen ikke afleveres med fuld tank* 299 kr.
Vi modtager en rykker for en ubetalt (parkeringsbøde) 299 kr.
Der har været husdyr i bilen, kræver det professionel rengøring 2.499 kr.
Der har været røget i bilen, kræver det professionel rengøring 2.499 kr.
Du mister en nøgle 3.499 kr. pr. nøgle
Du afbestiller dit Everyday Ride, inden du henter bilen 25% af lejeydelsen for 30 dages leje.
Din betaling mislykkes, og det kræver manuel behandling 99 kr.

* Du betaler også udgiften for det manglende brændstof jf. dagsprisen.

Ved uheld.

Hvad skal jeg gøre i forbindelse med et uheld?

Du skal straks kontakte Codan Forsikring på 33 55 30 08 og anmelde skaden. De vil guide dig i det videre forløb. Husk at have bilens registreringsnummer klar.
Codans åbningstider er mandag til fredag kl. 9:00-15:00.

Det er altid en god ide, at tage billeder i forbindelse med dit uheld. Dette kan forsikringen bruge som bevismateriale.



Udlandet
Ved uheld i udlandet kan du med ro i maven kontakte mobilitetsgarantien. De vil kunne hjælpe dig med de fleste opgaver i forbindelse med nedbrud eller uheld i udlandet.

Audi: 80 20 30 60

Porsche: 80 20 09 11

Skoda: 70 20 70 78

SEAT: 70 20 18 58

VW personbil: 80 20 30 50

VW varebil: 80 20 30 80

Skulle der være tilfælde hvor mobilitetsgarantien ikke dækker i udlandet, kan du kontakte SOS. Din bil er kaskoforsikret og SOS vil hjælpe dig i udlandet, hvis du kommer ud for et uheld, bliver syg eller får problemer med bilen.

Vi anbefaler, at du gemmer telefonnummeret til SOS 70 10 50 52 på din mobiltelefon og downloader SOS-appen, da SOS dermed kan lokalisere, hvor du befinder dig.

Download appen og få mere at vide om SOS her:

App Store: https://itunes.apple.com/dk/app/id374484612?mt=8

Google Play: https://itunes.apple.com/dk/app/id374484612?mt=8

 

Hvad skal jeg gøre i forbindelse med glasskade/stenslag?

Ved glasskade skal du kontakte Codan på 33 55 30 08. De henviser dig til nærmeste autoriserede værksted, som kan udbedre skaden.

Hvis der er tale om et stenslag, som kan repareres, er der ingen selvrisiko. Derfor er det vigtigt, at du får det repareret hurtig, så du mindsker risikoen for revnedannelse.
Hvis stenslaget kræver, at hele ruden skal skiftes er selvrisikoen på 1.000 kr.

Er vejhjælp inkluderet?

Vi henviser altid til mobilitetsgarantien, hvis du har behov for vejhjælp. Find telefonnumre samt liste over, hvilke situationer hvor vejhjælpen er dækket hos de forskellige bilmærker:

Audi
80 20 30 60
Porsche
80 20 09 11
Skoda
70 20 70 78
Seat
70 20 18 58
VW personbiler
80 20 30 50
VW varebiler
80 20 30 80
Vejhjælp i fbm. bugsering ja ja ja ja ja ja
Rep. på stedet ja Nej ja ja ja ja
Starthjælp ja ja ja ja ja ja
Vejhjælp i fbm. punktering ja ja ja ja ja ja
Vejhjælp i fbm. forkert påfyldning af brændstof ja ja ja ja ja ja
Gratis lånebil ja ja ja ja ja ja
Fritrækning ja ja ja ja ja ja
Hærværk Ja (dog ikke I udlandet) ja Nej Ja Ja (dog ikke I udlandet) Ja (dog ikke I udlandet)
Hjemtransport i udlandet ja ja (bil fragtes til nærmeste Porsche værksted) ja ja ja ja

 

Hvis ikke mobilitetsgarantien dækker vejhjælp til din Dribe-bil, skal du blot ringe til Falck Vejhjælp 79 42 46 99, som vil hjælpe dig videre. Husk at have bilens registreringsnummer klar.

Hvad dækker forsikringen?

Forsikringen inkluderer fuld ansvars- og kaskoforsikring inklusiv glasskadedækning.

Hvad er selvrisikoen ved uheld?

Din selvrisiko afhænger af hvilket loyalitetsniveau du er på. Du kan se dit loyalitetsniveau i appen under profil.

One Dot Driber:

  • 5.000 kr. pr. skade

Two & Three Dot Driber:

  • 2.500 kr. pr. skade

Four Dot Driber:

  • 0 kr. pr. skade

 

Glasskade
Hvis der er tale om et stenslag, som kan repareres, er der ingen selvrisiko. Derfor er det vigtigt, at du får det repareret hurtig, så du mindsker risikoen for revnedannelse.
Hvis stenslaget kræver, at hele ruden skal skiftes er selvrisikoen på 1.000 kr.

 

 

 

Værkstedsbesøg.

Hvem sørger for, at min bil kommer til service?

Everyday Ride
Du har ansvaret for, at dit Everyday Ride overholder serviceintervallerne. Om dit Everyday Ride skal til service i den periode, du har den, afhænger af, hvor ny bilen er, og hvor mange kilometer bilen har kørt. Bilen vil i instrumentbrættet oplyse dig om, hvorvidt den skal til service. Du vil ligeledes få en notifikation i appen, så du ved at du snart skal booke en tid til service.

Skal jeg selv sørge for at skifte mellem sommer- og vinterdæk?

Everyday Ride:
Ja, du er forpligtet til selv at sørge for at skifte til de sæsonbestemte dæk på dit Everyday Ride. Du vil få en notifikation om, hvor og hvornår du kan få skiftet dæk. Dette er inkluderet i din ydelse.

For at sikre det bedste vejgreb og dermed sikkerhed for føreren af bilen, skal medlemmer skifte til sommerdæk senest 30. april og til vinterdæk senest 30. september.

Special Ride:
Hvis du lejer et Special Ride for en kort periode, bliver bilen leveret på de korrekte dæk i forhold til sæson.

Nye biler fra Dribe bliver udleveret på sæsonbestemte dæk:
Sommerdæk: Fra 1. marts til 30. september.
Vinterdæk: Fra 1. oktober til 28. februar.

Hvis du ønsker at få skiftet de sæsonbestemte dæk “uden for den angivne dæksæson” vil det koste kr. 1.199. Dvs. hvis du fx får udleveret en bil fra Dribe i marts måned på sommerdæk og ønsker at skifte til vinterdæk, så koster det ekstra.

Loyalitetsprogram.

Hvad er formålet med loyalitetsprogrammet?

Hos Dribe belønner vi vores loyale kunder med fordele og loyalitetspoint. Du optjener loyalitetspoint i løbet af dit medlemskab, og når du lejer et Special Ride fra vores Garage.

Loyalitetsprogrammet består af fire loyalitetsniveauer: One Dot Driber, Two Dot Driber, Three Dot Driber og Four Dot Driber. Hvert loyalitetsniveau giver dig nogle konkrete fordele, som du kan bruge som Driber. Se mere under Dribers Club.

Hvordan optjener jeg loyalitetspoint?
  • Du får 500 loyalitetspoint hver 30. dag, du er medlem.
  • Du får loyalitetspoint hver 30. dag, du har et Everyday Ride.
  • Du får en bonus på 3.000 loyalitetspoint hvert år (360 dage), du er medlem.
Kan mine loyalitetspoint udløbe?

Dine loyalitetspoint kan aldrig udløbe, så længe du er medlem.

Hvis du vælger, at opsige dit medlemskab, vil dine point blive slettet.

Hvad kan mine loyalitetspoint bruges til?

Dine loyalitetspoint kan i fremtiden bruges som betaling af Special Rides og kvalificerer dig samtidig til Dribes loyalitetsniveauer.

Hvordan kan jeg kvalificere mig til de forskellige loyalitetsniveauer?

Dit loyalitetsniveau bliver opdateret hver 30. dag. Har du optjent tilstrækkeligt med loyalitetspoint, stiger du i loyalitetsniveau. Fx fra One Dot Driber til Two Dot Driber.

Hvis du ikke længere kvalificerer dig til det loyalitetsniveau, du befinder dig på, fordi du i en periode ikke har tjent lige så mange loyalitetspoint som tidligere, vil du modtage en notifikation i appen. Du vil ikke falde i loyalitetsniveau med det samme. Vi giver dig seks måneder til at regulere dit forbrug, hvis du vel at mærke ønsker at bevare det loyalitetsniveau, du har opnået. Med andre ord så garanterer vi dig dit højeste opnåede loyalitetsniveau i seks måneder, inden vi regulerer det ned (i tilfælde af, at du ikke optjener nok point).

Hvor kan jeg se, hvilket loyalitetsniveau jeg er på?

Under din profil i appen kan du se hvilket loyalitetsniveau, du er på. Dit loyalitetsniveau opbygges efterhånden, som du optjener loyalitetspoint.

Påvirker brugen af mine point mit loyalitetsniveau?

Når du bruger dine loyalitetspoint, vil du ikke falde i loyalitetsniveau, da dit loyalitetsniveau kun reguleres efter dine optjente loyalitetspoint i de seneste 12 måneder (dvs. 12 x 30 dage) og ikke dine brugte loyalitetspoint.

Hvilke fordele har de forskellige loyalitetsniveauer i loyalitetsprogrammet?

One Dot Driber: 0 point

  • Adgang til at booke Special Ride 12 uger før, du skal bruge den

Two Dot Driber: 25.000 point

  • Samme fordele som One Dot Driber
  • Selvrisikoen nedsat fra kr. 5.000 til kr. 2.500 kr. på dit Everyday Ride

Three Dot Driber: 50.000 point

  • Samme fordele som One og Two Dot Driber
  • Du kan bestille Special Rides op til 16 uger før, du skal bruge den. Dvs. du kan bestille feriebilen 1 måned før medlemmer i level 1 og 2

Four Dot Driber: 100.000 point

  • Samme fordele som One, Two og Three Dot Driber
  • Ingen selvrisiko på Everyday dit Ride
  • 4 gratis leveringer eller afhentninger af Everyday Rides/Special Rides fra hjemmeadressen pr. år
  • 4 gratis rengøringer og vask af bil pr. år
Patrick Bach Buch
Concierge Manager
Vi ved, at et spørgsmål kan være starten på en større operation. Det kræver en rolig hånd, bred viden og evnen til at handle sig frem til en løsning. Det kan Patrick. Derfor er han alle vores medlemmers co-Driber, eller som vi siger: En sand concierge.
Created with Sketch. +45 70 23 74 23
Created with Sketch.

Ligner du stadig et spørgsmålstegn?

Hvis du har spørgsmål, som vi ikke har besvaret, kan du skrive det her, og vi vil vende tilbage til dig hurtigst muligt.

Udfyld venligst alle felter! Udfyld venligst alle felter! Email adresse ikke gyldig! Beskeden kunne ikke sendes, prøv igen! Beskeden blev sendt!