Aflevér altid dit Ride uden skader.

Er du i tvivl om, hvad du skal gøre, hvis uheldet er ude, og du får en skade på din bil? Så læs endelig videre.

Der er nogle enkelte skader, der falder under en bagatelgrænse, som du ikke hæfter for, og dem kan du læse meget mere om her “Fair wear & tear guide”. Alle andre skader skal altid udbedres, inden du afleverer dit Ride tilbage til os.

 

Sådan gør du, hvis du får en skade på din bil.

Ved en skade som fx en bule eller ridse på over 4 mm

Hvis du får en skade på din bil som fx en bule eller ridse, der er over 4 mm lang, skal du som det første ringe til Codan Forsikring på tlf. 33 55 52 38 og anmelde skaden. Hav bilens registreringsnummer klar og billeder i forbindelse med fx et uheld.

Hvis der er en modpart involveret, skal du sørge for at få navn, kontaktdetaljer, modpartens registreringsnummer og evt. et billede af modpartens kørekort.

Codan vil herefter guide dig igennem det videre forløb ved at henvise dig til et værksted, hvor du kan få din skade udbedret.

Få en gratis lånebil

I forbindelse med en skade, hvor du skal undvære din bil i flere dage, vil Codans samarbejdspartner typisk stille en lånebil til rådighed uden beregning i en begrænset periode. Du kan dog ikke forvente, at lånebilen er samme type bil, som den du i forvejen kører i.

Læg mærke til, at der er enkelte undtagelser, hvor du ikke vil kunne få stillet en lånebil til rådighed. Det kan fx være ved glasskade, totalskader, tyveri eller ved service.

Du kan få fat i Codan inden for åbningstiden, som er mandag til fredag fra kl. 8.00-16.00.

 

 

Hvis du får et stenslag

Ved glasskade skal du kontakte Carglass på 45 20 40 30. Hvis der er tale om et stenslag, der kan repareres, er der ingen selvrisiko. Derfor er det vigtigt, at du får repareret stenslag hurtigst muligt, så du mindsker risikoen for revnedannelse. Hvis stenslaget kræver, at hele ruden skal skiftes, er selvrisikoen på 1.000 kr.

Ved start- og batteriproblemer

Vil din bil ikke starte pga. fx batteriproblemer, skal du kontakt Dribe Concierge Service på tlf. 70 23 74 23 i åbningstiden mandag til fredag fra kl. 08.30-18.00 og i weekenden og på helligdage fra kl. 10.00-15.00. Oplever du problemer efter Dribes åbningstid, skal du kontakte mobilitetsservice.

Hvis din bil ikke kan køre pga. punktering eller teknisk nedbrud

Hvis din bil ikke kan køre fx efter en punktering eller et teknisk nedbrud, skal du kontakte mobilitetsservice, som er bilmærkets egen vejhjælp:

  • Audi: 80 20 30 60
  • Porsche: 80 20 09 11
  • Skoda: 70 20 70 78
  • SEAT: 70 20 18 58
  • Volkswagen (personbil): 80 20 30 50
  • Volkswagen (varebil): 80 20 30 80
  • Alfa Romeo (internationalt gratisnummer): 00 800 2532 0000

Som udgangspunkt vil mobilitetsservice forsøge at hjælpe dig videre med det samme. Kan bilen dog ikke repareres på stedet, har du mulighed for at få en gratis lånebil i en begrænset periode.

Udgivet i

Relaterede artikler