Min bil har fået en skade

Hvad betyder Fair Wear and Tear?

Buler i bilen? Frygt ej!

De fleste har vist hørt historier om vilde efterregninger, når en leasingbil bliver afleveret tilbage. Ofte fra nogen, der kender en, der kender en…  Men når du abonnerer på en bil hos :Dribe, skal du kunne bruge bilen som din egen – uden at skulle frygte for ubehagelige overraskelser, når du afleverer bilen. Derfor finder du en ”Damage Assessor” i din :Dribe-bil. Damage Assessor’en er dit redskab til at tjekke om en skade hører under Fair Wear and Tear (også kaldet en bilkabule).

Brug bilen, det er din

Der er ikke noget værre end at betale for en bil, som man er bange for at bruge. Derfor har vi lavet denne side, netop for at gøre alt det med skader på bilen let at forstå. Det er også derfor, at vi har givet dig et redskab, du altid har med dig i bilen, som du kan bruge til at vurdere, om en skade på din bil er indenfor rammerne af vores Fair Wear & Tear principper.

Fair Wear and Tear - kort fortalt

I guiden bliver du klogere på:

  • Hvad er acceptabelt og ikke-acceptabelt ift. stand og skader

  • Hvad du skal være opmærksom, når du efterser dit Rides’ eksteriør, interiør og andre dele af bilen

  • Specifikke mål på acceptable og ikke-acceptable skader og stand.

  • Vejledning til priser på skader

Kort fortalt giver guiden dig et overblik over de forventninger, vi har til bilens stand, når du returnerer den. 

De første tre Fair skrammer er på vores regning

Der er i gennemsnit 1,5 skader pr. bil, der kommer ind. Men vi giver de tre første, så du kan føle dig tryg, når du bruger din bil.

Ledsaget gennemgang: Vær med, når vi gennemgår din bil

Første gang du afleverer din bil, kan det være rart med den ekstra vished om, hvordan vi gennemgår din bil. Derfor kan du booke tid til en ledsaget gennemgang. Så gennemgår vi bilen sammen med dig. Vær opmærksom på, at en ledsaget gennemgang kun kan bookes på lokationen i Søborg. Book en ledsaget gennem gennem Customer Care på nummeret +45 70 23 74 23 Husk at booke senest 24 timer inden, du skal aflevere bilen. Vær opmærksom på, at et stenslag er Fair, hvis det er i lakken, imens stenslag i glas skal repareres. Desuden er det vigtigt at huske, at bilen skal være rengjort inden din ledsagede gennemgang.

Hvis en skade koster penge

Det desværre ikke alle skader, vi kan tilskrive slitage. Her dækker forsikringen selvfølgelig. Du betaler en selvrisiko for skaden medmindre, det koster mindre at udbedre selve skaden. Fx koster en punktering mindre end selvrisikoen. Her betaler du selvfølgelig kun beløbet for punkteringen. Skader skal altid udbedres, inden du returnerer bilen. Præcis som hvis du ejede bilen. Skader, der skyldes mislighold dækker forsikringen ikke. Fx hvis du har røget i bilen. Ved røg i bilen er vi nødt til at rense bilen og dens luftfiltre grundigt. Udgifter hertil sender vi videre til dig som fører af bilen. Du finder oversigten over gebyr ved mislighold her. Det er dog vigtigt at understrege, at gebyrer og ekstra udgifter i forbindelse med udbedring af skader eller mislighold IKKE er en indtægtskilde for :Dribe.