Før du bliver Driber

Hvad er ikke inkluderet i prisen?

Brændstof er det eneste, du også skal betale for. Alt det andet har vi sørget for. Hos :Dribe er der 0,- i udbetaling og nul skjulte gebyrer eller ekstra tillæg. Alt er inkluderet. Så prisen, du ser, er også prisen, du betaler. Fuld gennemsigtighed og flere fordele – til en fast månedlig pris.

Mulige ekstraudgifter

Skader er trælse og koster penge – ligesom hvis du ejede bilen. Alt over 5000 dækker forsikringen. Vi har lavet en liste over acceptable skader og ikke acceptable skader, se listen her. Derudover har vi en række gebyr, hvis du ikke bruger bilen efter intentionen. Fx ødelagte sæder, røg i bilen osv. Det har vi samlet her.

Vi arbejder med et Fair Wear and Tear-princip, der handler om, at biler selvfølgelig skal bruges og efter 6-12 måneder kan det ses. Du kan læse hvad der anses for fair og ikke fair her.

Skader som kan koste dig penge

Punktering, ødelagt dæk og fælg. Får du en punktering, et ødelagt dæk eller fælge, hvor skaden overstiger din selvrisiko, så er du generelt dækket af kaskoforsikringen, som er inkluderet. Men hvis skaden ikke overstiger selvrisikoen, hvilket en punktering i de fleste tilfælde ikke gør, er det i praksis ikke aktuelt at anmelde skaden, og du kommer derfor selv til at betale for sådan en reparation. I dette tilfælde skal du blot kontakte et værksted efter eget valg. Det eneste krav til det nye dæk, der monteres, er, at det skal være samme type (sommer-/vinterdæk) og mærke som de øvrige dæk. Dit selvrisiko-beløb er 5.000 kr.

Glasskader

Glasskader, hvis der er tale om et stenslag, som kan repareres, er der ingen selvrisiko på. Derfor er det vigtigt, at du får det repareret hurtig, så du mindsker risikoen for revnedannelse. Hvis stenslaget kræver, at hele ruden skal skiftes, er selvrisikoen på 1.000 kr. Ved glasskade skal du kontakte Carglass på 45 20 40 30. AdBlue, sprinklervæske og olie imellem service er ikke inkluderet i prisen på bilen. Du har selv ansvaret for, at dit Everyday Ride overholder serviceintervallerne. Om dit Everyday Ride skal til service i den periode, du har den, afhænger af, hvor mange kilometer bilen har kørt. Bilen vil i instrumentbrættet altid oplyse dig om, hvorvidt den skal til service. 95 procent af vores biler som er ude hos vores kunder skal ikke til service.